Dette nettstedet har begrenset støtte for nettleseren din. Vi anbefaler å bytte til Edge, Chrome, Safari eller Firefox.

Vi sender til hele Norge Frakt kun 79,- Gratis over 1500,-

Reklamasjon

Det er generelt kan man si at det er 2 års garanti mot fabrikasjonsfeil i Norge. Men det gjelder ikke vanlig slitasje, og det er viktig. Bruk og stell kan påvirke varens levetid. For å få godkjent reklamasjon må det foreligge en fabrikk- eller produksjonsfeil på varen. 

 

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler.

 

Årsaker som ikke er godkjennes som reklamasjonsgrunn:

 

Avfarging: Skinn og klær med mørke/sterke farger kan farge av.

Hæl-slitasje: Avhengig av materiale og tykkelse på hælflikken kan den slites raskt, og trenge flikking. Hull på innsiden av hælen regnes som vedlikehold, og er altså ikke reklamasjonsgrunn. Tips: Særlig sko med plast på hælen vil slites raskt. Vi anbefaler at du alltid knyter opp skoene før du tar de på og av og strammer godt for å minske friksjon. 

Slitasje: Ulike føtter sliter sko ulikt. Behandle skoene dine godt, så varer de lenger.

Feilbruk: Sko eller klær som blir brukt til annet enn hva de er ment for.


Skade: Har man vært uheldig og skadet skoene, så er ikke dette en godkjent reklamasjon.

Gnagsår: At skoen gir deg gnagsår er ikke godkjent reklamasjon


Kalde: At skoene er kalde på vinteren er ikke godkjent reklamasjon


Skade på sko etter at de er blitt vasket i vaskemaskin: Det å vaske sko i vaskemaskin er på eget ansvar! Skulle skoene bli skadet pga en runde i vaskemaskinen, så er ikke dette en gyldig reklamasjonsgrunn. Ved tørke av sko på varmekabler.

 

Lov om reklamasjon

 

Dersom det foreligger en feil/mangel ved produktet, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget (eller burde ha oppdaget den) - gi oss en melding om at hen vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere, kan aldri være kortere enn to mnd fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren kjøpte produktet. 

Meld deg på vårt nyhetsbrev for 10% rabatt på din første ordre

Handlekurv

Produktene er utsolgt